
Międzynarodowa Unia Kolarska (UCI) podczas tegorocznego Tour de France użyła systemu Romer Bike Measurement System firmy Hexagon Metrology.
Zarówno rowery do jazd etapowych, jak i sprinterskich były sprawdzane za pomocą szwajcarskiego urządzenia. Celem weryfikacji było określenie zgodności geometrii ram z wytycznymi norm UCI.
Testy miały miejsce bezpośrednio po ósmym oraz dziewiątym etapie w Porrentruy w Szwajcarii oraz Besancon we Francji. Technologia pomiarowa tego typu została wprowadzona po raz pierwszy do zawodów kolarskich.
Julien Carron, koordynator techniczny UCI, powiedział: „Użycie Romer Bike Measurement System podczas Tour de France jest milowym krokiem w procesie egzekwowania przepisów oraz przejrzystości w sporcie. Szybkość i prostota technologii pozwoliła na sprawną weryfikację ram rowerów bez wprowadzania zakłóceń do przebiegu Touru."
Rozwiązanie użyte przez UCI jest przenośnym systemem skanującym, rozwijanym przez szwajcarską firmę Hexagon Technology we współpracy z UCI oraz Laboratorium Polimerów i Kompozytów przy Narodowym Szwajcarskim Instytucie Technologii. Opiera się ono o ramię pomiarowe oraz skaner laserowy.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- machinery.co.uk

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Kiedy warto wdrożyć innowacje technologiczne do przemysłu?
Jeszcze kilkadziesiąt lat temu robotyka była głównie zarezerwowana dla dużych zakładów przemysłowych, przede wszystkim z branży automotive. Dziś...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-