Piaseczno, 15 października 2015 r. -- Firma Elesa+Ganter Polska po raz kolejny podjęła się sponsorowania zespołu z Politechniki Warszawskiej WUT Racing, który startuje w zawodach „Formula SAE". Polski zespół konstruktorów bolidu otrzymał ponad 400 szt. produktów Elesa+Ganter, które zostały wykorzystane w trzech kluczowych obszarach: układzie kierowniczym, zawieszeniu oraz w oprzyrządowaniu. Wśród udostępnionych standardowych elementów znalazły się m.in.: śruby pasowane, przeguby kulowe, przeguby widełkowe, śruby oczkowe oraz pierścienie dystansowe.
„Jako lider w branży standardowych części do maszyn bardzo często wspieramy ambitne przedsięwzięcia. W projekcie WUT Racing braliśmy już udział podczas jego inauguracji 4 lata temu. Decyzja o odnowieniu współpracy była rzeczą naturalną." – powiedział Filip Granowski, Dyrektor ds. Sprzedaży Elesa+Ganter Polska.
WUT (Warsaw University of Technology) Racing to zespół kilkunastu Studentów pasjonatów Politechniki Warszawskiej, których łączy wspólna pasja – sport motorowy.
Formula SAE (Society of Automotive Engineers) jest serią zawodów, organizowanych przez prestiżowe stowarzyszenie inżynierów z całego świata. Główną konkurencją jest rywalizacja na torze bolidem wyścigowym w stylu Formuły 1. Konkurs ten jest największym i najbardziej profesjonalnym wydarzeniem dla wyższych uczelni technicznych w kategorii sportu motorowego w Europie. Jego ideą jest ukierunkowywanie i pomoc w budowaniu przyszłości utalentowanych jednostek i to nie tylko pod kątem technicznych (projektowanie i wykonanie bolidu), ale również w dziedzinach zarządzania, marketingu i umiejętnościach interpersonalnych.
Do serii konkursów w ramach Formula SAE wchodzi 7 zawodów odbywających się na torach wyścigowych obu Ameryk, Azji, Australii oraz Europy. Każde zawody Formuła SAE składają się z dwóch etapów, podczas których sprawdzane jest zarówno profesjonalne podejście do projektowania, jak i rzeczywiste osiągi bolidu na torze wyścigowym. Pierwszy etap zawiera konkurencje statyczne („The static events") polegające m.in. na wystąpieniach przed komisją konkursową i przedstawieniu prezentacji o charakterze biznesowym. Część drugą tworzą konkurencje dynamiczne („The dynamic events"), odbywające się już na torze wyścigowym. W obu etapach można zdobyć maksymalnie 1000 punktów.
W części statycznej testów zadaniem zespołu jest wykazanie, że prezentowany samochód zbudowano jak najlepiej – nie liczy się tutaj szybkość samochodu, a raczej sam projekt konstrukcji oraz koszty jego budowy. Na sumę punktów przyznawanych w tej części zawodów składają się następujące konkurencje:
- Prezentacja Techniczna (150 punktów).
- Analiza kosztów (100 punktów).
- Prezentacja biznesowa (75 punktów).
W części dynamicznej decydują zarówno zdolności kierowcy, jak i maksymalne osiągi auta. Mimo, że w tej części konkursowej liczy się przede wszystkim prędkość, jaką jest w stanie osiągnąć bolid, w ostatnim czasie coraz większą rolę zaczynają odgrywać także inne czynniki. Należą do nich wydajność samochodu, czy jego wpływ na środowisko. Na sumę punktów przyznawanych w tej części zawodów składają się następujące konkurencje:
- Przyspieszenie (75 punktów)
- Test przyczepności bocznej (50 punktów)
- Czasówka (150 punktów)
- Wyścig (300 punktów)
- Zużycie paliwa (100 punktów)
Specyfikacja techniczna całkowicie nowej konstrukcji:
- Rama – wykonana z rur stalowych o podwyższonych parametrach wytrzymałościowych.
Silnik – Kawasaki ZX-6R (2008 rok), czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy.
Pojemność 599 ccm3, stopień sprężania 13, 3:1, moc ok. 80KM, zasilanie – wtrysk paliwa.- Układ dolotowy – custom WUT Racing, drukowany 3D
- Przeniesienie napędu – napęd na koła tylne łańcuchem, samoblokujący mechanizm różnicowy typu Torsen
- Zawieszenie – wielowahaczowe, półzależne, system Push – Rod, w pełni regulowane amortyzatory (napięcie wstępne sprężyn, tłumienie, kompresja).
- Hamulce – tarczowe, przód zaciski czterotłoczkowe, tył dwutłoczkowe, regulowany rozkład siły hamowania pomiędzy osie.
- Koła – felgi aluminiowe OZ 13″, opony Hoosier.
- Aerodynamika – regulowany dyfuzor, przedni i tylni płat starannie dopracowany pod kątem uzyskania największej siły docisku i najmniejszych oporów, zbadany wpływ interferencji karoserii bolidu, optymalizacja dokonana za pomocą pakietu ANSYS. Tensometryczny pomiar sił aerodynamicznych w trakcie jazdy.
Fanpage zespołu WUT Racing jest dostępny pod adresem:
- www.facebook.com/WUTRacing (http://www.facebook.com/WUTRacing)
- https://www.youtube.com/watch?t=211&v=j3ZK_UFCWWg (https://www.youtube.com/watch?t=211&v=j3ZK_UFCWWg)
Link do filmu prezentującego zawody we Włoszech z udziałem sponsorowanego zespołu:
Kategoria komunikatu:
Z życia firmy

Czytaj także
-
Nowa Seria Czujników Siły - OEM
Nowe czujniki siły które są produkowane zgodnie ze specyfikacją klienta. Można zamawiać pojedyńcze czujniki lub wielkiej ilości. Zakresy od 1kg...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-