
Na początku stycznia otwarto w Polsce unikalne laboratorium do badania łożysk. Zlokalizowane jest w warszawskim Instytucie Lotnictwa i pomaga testować, m.in. łożyska samolotów, czy pociągów.
Na uroczystym otwarciu nie zabrakło wiodących polityków, którzy poparli ideę realizacji inwestycji opartych o najnowsze technologie. Według dyrektora Instytutu, profesora Witolda Wiśniowskiego, laboratorium jest odpowiedzią na potrzeby przemysłu. Głównym zleceniodawcą badań w nowym centrum badawczym będzie firma General Electric.
Nikomu nie trzeba udowadniać, że łożysko przenoszące główne obciążenia jest kluczowym elementem konstrukcji pojazdów. Jego awaria może doprowadzić do tragedii. Dlatego też jego badania są czasochłonne i trwają nawet wiele tygodni. W nowym laboratorium będzie możliwa symulacja wielu cykli rozruchowych, pracy łożyska w wysokich temperaturach czy w złych warunkach środowiskowych. Maksymalna średnica elementów, które można będzie zbadać w Warszawie to ok. 20 centymetrów.
Większość aparatury służącej do badań jest stworzona na specjalne zamówienie – nawet silniki elektryczne dużej mocy symulujące prace elementów obrotowych, które potrafią rozpędzić się aż do 25 000 obr/min (!). Nowoopracowany układ hydrauliczny pozwala dowolnie obciążać łożyska, a gama czujników monitoruje niemal wszystkie parametry łożyska. Dzięki odpowiednio skonfigurowanemu sterowaniu procesem badawczym, możliwa będzie realizacja niemal nieograniczonej liczby scenariuszy testowych.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- pap

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Przerwy w dostawie prądu? Sprawdź, jak się zabezpieczyć na tę okoliczność.
Przerwy w dostawie prądu są często wynikiem trudnych warunków pogodowych, które powodują zerwanie napowietrznych linii elektroenergetycznych....
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-