
Walka o dominację w sektorze motoryzacyjnym pomiędzy stalą i aluminium szaleje w najlepsze. Pomimo, że na arenie coraz śmielej poczyna sobie również włókno węglowe, stal nie ma zamiaru żegnać się z intratnym biznesem.
Nippon Steel & Sumitomo Metal opracowało bowiem nową formę blachy stalowej dla przemysłu motoryzacyjnego, która jest o 25% bardziej wytrzymała i 20-30% lżejsza od najlepszej stali o wysokiej wytrzymałości dostępnej na rynku.
Obecnie najwyższy stopień wytrzymałości walcowanej na zimno stali komercyjnej to poziom 1 180 MPa. Nowoopracowana stal wyśrubowała ten wskaźnik do poziomu 1 470 MPa. Blacha została wyprodukowana dzięki ulepszeniu procesu obróbki cieplnej oraz manipulacji dodatkami stopowymi. Materiał jest na dodatek bardziej odporny na pęknięcia powstające podczas procesu tłoczenia.
Chociaż stal nadal nie jest tak lekka jak stopy aluminium czy kompozyty z włókna węglowego, w walce o klienta górę bierze cena, która jest niższa o 30% od aluminium oraz 5% od kompozytów węglowych. Nippon Steel prowadzi obecnie badania weryfikacyjne, a plany wprowadzenia produktu do obrotu sięgają 2020 roku.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- engineering.com

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Maszyny do obróbki metalu i ich zastosowanie
Elementy wykonane z metalu spotykamy właściwie na każdym kroku. Znajdują zastosowanie jako elementy konstrukcji, jak i elementy urządzeń i mają...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-