Powrót do listy wiadomości Dodano: 2012-12-27  |  Ostatnia aktualizacja: 2012-12-27
Pierwsza w Europie samochodowa belka nośna spawana laserowo

AWL-Technik opracowało metodę laserowego spawania belki nośnej (CCB). Na polecenie Kirchoff Automotive, firma zbuduje linię produkcyjną, obejmującą między innymi spawarki laserowe, które zagwarantują ich roczną produkcję na poziomie 220 000. Chociaż Amerykanie spawają CCB od lat, w Europie metoda ta gości po raz pierwszy.

Pod względem bezpieczeństwa oraz ergonomii, deska rozdzielcza jest najważniejszym interfejsem samochód-kierowca, łączącym elementy konstrukcyjne i indywidualne systemy. Jego częścią jest środkowy panel oraz belka nośna, do której jest przymocowana.

W ubiegłym roku, AWL był wspierane przez Kirchoff w wyborze jednej z pięciu różnych koncpecji. Ścisła współpraca zaowocowała wieloma pomysłami zróżnicowanymi pod względem cykli pracy, logistyki oraz niezawodności procesu. Ostateczny wybór okazał się połączeniem najlepszych cech poszczególnych z nich.

W proces zaangażowane będą cztery maszyny. Pierwszą z nich jest portal do spawania oporowego do nakrętek. Następnie belka przenoszona jest do dwóch gniazd ze spawarkami laserowymi. Podczas tego procesu, jakość spawów monitorowana jest dzięki technologii 4D. Informacje zapisywane są w pamięci sterowników PLC, dzięki skanowanemu kodowi QR na każdej z belek. Pozwala to na natychmiastową identyfikację błędów oraz naprawy na dedykowanemu do tego urządzeniu. Następnie główna nakrętka montowana jest przez ostatnią z maszyn.

Podczas spawania laserowego, używany jest system AWL Beam switch, który składa się z dwóch robotów przemysłowych sterowanych jednym strumieniem danych. Optyka na sztywno montowana jest na ich efektorach. Dzięki wielu stopniom swobody robotów, system jest niezwykle elastyczny.

Maszyny będą gotowe na początku roku, umożliwiając rozpoczęcie produkcji. Spawanie laserowe ma wiele zalet. Przede wszystkim jest uzasadnione logistycznie dla całego procesu, pozwala na pracę z małymi powierzchniami oraz generuje stosunkowo mało błędów. Wysoka powtarzalność oraz dokładność to dwie cechy, o których nie trzeba wspominać.

Technologia ta jest rozwijana od kilku lat. AWL jest liderem w jej zastosowaniu. Spawanie belek CCB jest ambitnym krokiem firmy w celu rozwoju zarówno jej samej, jak i tej technologii.

(rr)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
industrial-lasers
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także