Producent silnika Rolls-Royce połączył siły z ANSYS i University of Nottingham w ramach pięcioletniej współpracy, aby opracować rewolucyjne technologie dla silników lotniczych z turbiną gazową. Obejmie ona wewnętrzne skrzynie biegów, komory łożyskowe i układy płynów.
Wspomniany uniwersytet jest głównym partnerem i członkiem zintegrowanych demonstratorów technologii systemów, kadłubów i silników. Projekt, w którym teraz bierze udział, został nazwany AERIS i jest częścią inicjatywy "Czyste niebo 2".
Inicjatywa ta opiera się na 10 latach badań przeprowadzonych w Centrum Badań nad Turbinami Gazowymi i Transmisjami Uniwersytetu Nottingham (G2TRC), kierowanym przez profesora Herve'a Morvana, dyrektora Instytutu Technologii Lotniczej (IAT).
Profesor Morvan powiedział: "Clean Sky 2 zawiera fizyczne demonstratory, które integrują kilka technologii na wyższym poziomie samolotu i pokazują, jak działają w warunkach operacyjnych". Jego zdaniem, pomaga to określić ich potencjał, a taka wirtualna możliwość jest naprawdę ważna - demonstracja oprogramowania jest istotnym sposobem dostarczania innowacji i konkurencyjności w sektorze lotniczym.
Fizyczny sprzęt to jednak nie wszystko. Konieczne jest rozwijanie projektów i metod obliczeniowych - i na tym właśnie polega AERIS. „Jest to niezbędne zadanie, które wspiera konkurencyjność poprzez skrócenie czasu projektowania." - powiedział Morvan.
"ANSYS jest zachwycony współpracą z Rolls-Royce i University of Nottingham" - powiedział Paolo Colombo, dyrektor ds. Marketingu w ANSYS.
(KB)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- adsadvance.co.uk; engineering.com
Komentarze (0)
Czytaj także
-
Ćwierć wieku współpracy czyli oprogramowanie Rekordu w firmie METCHEM
"Metchem" Spółka z o.o. Wadowice specjalizuje się w produkcji wyrobów z tworzyw sztucznych dla motoryzacji oraz sprzętu AGD. Firma istnieje na...
-
Ukośnice do drewna
Obróbka drewna to proces wymagający dużej precyzji i sprawnego sprzętu. Aby ukośnica do drewna zapewniła nam bezpieczną i przede wszystkim...
-
Zabezpieczenie BHP na pracy montera - co musisz wiedzieć?
www.automatyka.pl