
Polski entuzjasta samochodów i fan programu telewizyjnego Top Gear, Jacek Mazur, zbudował super-samochód McLaren F1 od podstaw. Mechanik-amator, wraz z rodzina i przyjaciółmi zakończył swój projekt po ośmiu latach pracy. Replika, zbudowana przez 48-letniego miłośnika samochodów z Zabrza może pędzić po drodze z maksymalną prędkością 320 km/h. Jak na samochód zbudowany prawie całkowicie od podstaw i mieszczący się w budżecie 100 tysięcy złotych, to imponujący wynik.
Dla Jacka Mazura to nie pierwszy projekt repliki. Posiada kolekcję zbudowanych w ten sposób modeli Porsche i Lamborghini. Mimo to, zbudowany z wielkim wysiłkiem, model McLarena, konsturktor traktuje jako zwieńczenie swoich ambicji.
Z zawodu, Pan Jacek jest doradcą ubezpieczeniowym , ale jest dobrze obeznany ze światem designu motoryzacyjnego. Rurowe podwozie repliki zbudował od podstaw, a nawet udało mu się odwzorować unikalny podział wnętrza pojazdu. Mazur twierdzi, że konstrukcja ramy i pozycjonowanie fotela kierowcy były najtrudniejszymi zadaniami w tworzeniu repliki . Poszedł nawet dalej, starając się zmieścić dodatkowe czwarte siedzenie między dwoma przeznaczonymi dla pasażerów z tyłu. Nazwał je Hammond, na cześć popularnego ale dość niskiego prowadzącego z Top Gear.
Oryginalny McLaren F1 wykorzystuje silnik V12 BMW o pojemności 6,1 litra i pozwala osiągnąć prędkość ponad 350km/h. Replika Mazura wykorzystuje, natomiast silnik z Audi V8. Jednak dzięki takiemu motorowi oraz hamulcom Mercedesa, replika F1 nie może wstydzić się swojej wydajności.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Inne
- Źródło:
- wonderfulengineerings.com

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Pozycjonowanie blokowe w serwonapędach Stober
Pozycjonowanie blokowe w serwonapędach SC6, SI6 oraz SD6 firmy Stober Nowa seria serwonapędów Stober składa się z SD6, SC6 oraz Si6. SD6...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-