
W Dortmund-Eving w Niemczech powstało pierwsze "centrum cyfrowej konserwacji" firmy Siemens. Ma ono zapewnić najwyższy poziom cyfryzacji w branży kolejowej, a wszystko to dzięki drukowi 3D.
Druk 3D staje się coraz bardziej popularny w produkcji pociągów. Przykładem może być holenderska firma transportowa Nederlandse Spoorwegen, która drukuje części wykorzystywane podczas ich budowy. W ostatnim czasie działalność w tej branży rozpoczął również Siemens.
Zdaniem firmy technologia druku 3D umożliwi optymalizację produkcji części zamiennych do pociągów i narzędzi, skracając jej czas nawet o 95%. Dodatkowo, nawet nagły problem będzie mógł być rozwiązany od razu dzięki możliwości druku części na żądanie. Dawniej niestandardowe części jednorazowe były wytwarzane w dużych ilościach, nie zawsze zgodnie z potrzebami. Oprócz tego, że dochodziło do marnowania materiałów i pieniędzy, to proces ten zajmował nawet sześć tygodni. W przypadku druku 3D takie części zapasowe mogą być wykonane w ciągu zaledwie 13 godzin.
Co więcej, w centrum tym tworzone będzie także oprzyrządowanie, w tym narzędzia trudne do wytworzenia przy użyciu tradycyjnych metod ze względu na złożoną geometrię i dostosowanie, jak np. narzędzia łączące do podwozi pociągów. Jak pokazują powyższe przykłady, druk 3D okazał się bardzo przydatny w branży kolejowej. Dzięki tej technologi można znacznie szybciej uruchomić pociągi i zmniejszyć zapasy części zamiennych.
(KB)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- engineering.com; printenizer.com

Komentarze (0)
Czytaj także
-
PRODUKCJA ADDYTYWNA I COVID-19
W jaki sposób drukowanie 3D może wpłynąć na przerwany łańcuch dostaw w czasie kryzysu spowodowanego przez epidemię COVID-19? Światowa pandemia...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-