
GE planuje zwiększyć możliwości drukowania 3D dysz silników odrzutowych. Pomóc mają dziesiątki milionów dolarów inwestycji, potrojenie 70-osobowej kadry zaangażowanej w addytywne wytwarzanie, a także czterokrotne powiększenie hal produkcyjnych pod ten cel. Firma ma zamiar na początek stworzyć 85000 „drukowanych" dysz.
Według analityków, GE dostrzega wielki popyt i podaż na rynku lotniczym oraz brak zaspokajających je możliwości produkcyjnych. Korzyści wynikające z zastosowania addytywnego wytwarzania wobec produkcji dysz pozwala tworzyć je jako lżejsze, bardziej wydajne i wytrzymałe , tworząc w jednym, a nie z dwudziestu elementów. Na wspomniane 85000 dysz, GE posiada już zamówienia.
Dyrektor ds. rozwoju biznesu addytywnego wytwarzania w GE, Greg Morris, powiedział: „Dzięki dzisiejszej technologii możemy liczyć na wzrost, ale musimy myśleć już o tym, jak rynek technologiczny będzie wyglądał za dwa, trzy lata. Inwestycja w 70 supernowoczesnych maszyn to dopiero początek naszej drogi do uproszczenia wytwarzania w lotnictwie."
Analitycy szacują, że w przyszłości 25% elementów dzisiejszych konstrukcji może być wykonywanych bądź bezpośrednio technikami addytywnego wytwarzania, bądź z nich korzystać. GE z pewnością zrobiło pierwszy krok w kierunku, w którym patrzą badacze rynku.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- pacetoday

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Jak (współ)pracować z inteligentną fabryką
Inteligentna fabryka, korzystając z zaawansowanych narzędzi programowych, wspiera zespoły produkcyjne, umożliwiając zwiększenie produktywności....
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-