
Wytwarzanie addytywne i druk 3d cieszą się rosnącym zainteresowaniem. Kolejne firmy zaczynają wykorzystywać te techniki w swoich procesach produkcyjnych. Dwa lata temu GE zaczęło produkcję wnętrz dyszy paliwowej silników odrzutowych przez drukowanie przestrzenne. Teraz przyszedł czas na McLaren. Czteroletnia współpraca ze Stratasys ma na celu dostarczanie odpowiednich rozwiązań druku 3d i addytywnego wytwarzania.
Szczegóły współpracy
Dzięki temu McLaren zacznie korzystać z technik FDM (Fused Deposition Modelling) i PolyJet opartych na druku 3d. Będą one używane do prototypowania, a także do produkcji oprzyrządowania, jak również w celu zmiany poszczególnych etapów produkcji.
Na wczesnym stadium współpracy, zadaniem będzie stworzenie odpowiedniego oprzyrządowania dla części samochodowych i przeniesienie niektórych części do modelu i samochodów wyścigowych np. wingletów czy małych urządzeń aero. Mogą one być łatwo przyłączone do samochodu.
McLaren łączy wiele technik wytwarzania w procesie produkcyjnym. Z technik szybkiego prototypowania wykorzystuje się SLA (stereolithography) oraz SLS (selective laser sintering). Jeśli chodzi o materiały kompozytowe to najpierw się je ręcznie laminuje i utwardza, następnie przycina i obrabia. Natomiast obróbka metali zachodzi dzięki współpracy z Mazakiem.
Dla firmy Stratasys to już druga współpraca w tym roku. W styczniu została ona partnerem Siemensa w projekcie rozpowszechniania przetwarzania addytywnego.
(AB)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Centrum Maszyn CNC
Technologia laserowa, tak szeroko stosowana w coraz większej ilości dziedzin przemysłu, daje ogromne możliwości obróbki metalu, w tym także metali...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-