
Dziesięciokrotnie większa wytrzymałość oraz wzrost odporności na korozję. To obietnice, jakie niesie ze sobą nowoopracowany proces technologiczny, którego autorami są inżynierowie z firmy Modumetal z Seattle. Razem ze spółkami Chevron, Conoco-Philips oraz Hess amerykanie pracuję nad jej komercjalizacją.
Nowy proces przechodzi właśnie testy praktyczne w przemyśle wydobywczym – jednym z najbardziej wymagających wobec konstrukcji, które pracują na jego rzecz. Jeśli homologacja zostanie zakończona powodzeniem, szeroko zostaną otwarte drzwi, za którymi stoją lżejsze, bardziej energooszczędne i wytrzymałe konstrukcje samochodów.
Nie od dzisiaj wiadomo, że kontrola procesu powstawania materiałów w nanoskali pozwala na tworzenie ich nowych rodzajów. Takie metody są jednak kosztowne i stosowane w przypadku małych elementów. Jednak według doniesień technologia Modumetal pozwala tworzyć kilkumetrowe detale, zamykając się w kosztach porównywalnych do obecnie stosowanej galwanizacji.
Modumetal jest w trakcie przystosowywania swojej fabryki do obsługi spodziewanego większego wolumenu produkcyjnego. Firma musi jednak przed rozpoczęciem masowej produkcji udowodnić, że nowy proces jest skalowalny, a materiały wytwarzane na jego drodze muszą uzyskać akredytacje odpowiednich urzędów.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- kopalniawiedzy

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Druk 3D z wykorzystaniem metalu
Współcześnie możemy podzielić technologie druku 3D z metalu (pod względem sposobu nakładania materiału) na cztery podstawowe grupy: selektywne...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-