
Wysyłanie rakiet w powietrze jest niewiarygodnie nieefektywnym sposobem na załadunek ładunku do kosmosu, głównie z powodu ciężaru i oporu spowodowanego przez rakietę poruszającą się przez atmosferę - nie mówiąc już o jednorazowej naturze lotu rakietowego.
Jest kilka rozwiązań tego problemu. Możesz wylądować i użyć rakiety ponownie (np. SpaceX), możesz unosić swoją rakietę balonem (Zero2Infinity), albo możesz podwiesić rakietę pod pokładem samolotu i uruchomić ją z wysokości .
Ta ostatnia metoda jest preferowana przez firmy Stratolaunch Systems Corporation (założoną przez założyciela firmy Microsoft, Paula Allena) i Scaled Composites (założoną przez Btera Rutana), które niedawno przeprowadzały testy na samolocie Stratolaunch.
Samolot Stratolaunch jest nie tylko największym samolotem stworzonym z materiałów kompozytowych na świecie, ale jest także największym samolotem przez rozpiętość skrzydeł, które mierzą 385 stóp. Jest on dłuższy niż boisko do piłki nożnej.
Zasila go 6 Turbowentylatorów Pratt Whitney PW4056. Będzie zdolny do przewożenia ponad pół miliona funtów ładunku.
W celu zmniejszenia wagi wykonano mnóstwo analiz FEM.
"Aby zapewnić jak najbardziej efektywne wykorzystanie materiałów we wszystkich kompozytowych strukturach o dowolnej wielkości, konieczne jest skuteczne zastosowanie narzędzi do projektowania i optymalizacji produkcji" - powiedział Craig Collier, prezes Collier Research.
(KB)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- engineering.com

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Nowe możliwości łączenia materiałów. Gdzie sprawdzą się taśmy VHB?
Taśmy VHB stanowią praktyczną odpowiedź na rosnące potrzeby rynku przemysłowego. Z całego portfolio taśm VHB na uwagę zasługują te, które są...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-