Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2018-08-30  |  Ostatnia aktualizacja: 2018-08-30
Nowe inicjatywy na rynku produkcji części
Fot. Pixabay CC0
Fot. Pixabay CC0

Branża lotnicza zawsze była trudnym rynkiem. Dziś wyzwanie nie wynika już z rywalizacji z gigantami, ale z faktu, że przemysł lotniczy potrzebuje złożonych, drogich komponentów. Muszą one być wykonane zgodnie z rygorystycznymi normami, a jednocześnie w małych ilościach. Wprowadzenie nowych technologii może zmienić dominujący paradygmat. Dotyczy to produkcji dodatków (AM) w przemyśle lotniczym.

Dr Youping Gao, założyciel firmy Castheon zajmującej się produkcją dodatków do przemysłu lotniczego, powiedział: "Branża produkcji elementów jest preferencyjnie dostosowana do przemysłu rakietowego, jeśli chodzi o wytwarzanie bardzo złożonych i wymagających części o małej objętości. Z tego powodu istnieje tak wiele start-upów w przemyśle rakietowym".

Swoim unikalnym spojrzeniem na pojawianie się nowych technologii w przemyśle lotniczym może się on podzielić z dwóch względów. Po pierwsze, prowadzi własny start-up, po drugie pracował wiele lat w Aerojet Rocketdyne. W tym czasie prowadził badania, których wyniki doprowadziły go do założenia własnej firmy. "Zdaliśmy sobie sprawę, że istnieją pewne materiały, które idealnie nadają się do produkcji części i w stosunku do których tradycyjny proces nie może zapewnić tych samych właściwości materiału" - powiedział.

W ten sposób w 2015 r. powstał Castheon, początkowo z myślą o przemyśle lotniczym, ale teraz wywiera wpływ na działalność każdej branży. Firma jest w stanie wyprodukować wysokiej jakości części metalowe za pierwszym wydrukiem, zamiast drugiej, trzeciej lub czwartej próby. Jest to rodzaj optymalizacji, do której można dojść tylko po latach pracy i doświadczeń.

Wiadomo jednak, ze nic nie jest tak proste, jak się wydaje. Aby wydrukować coś 3D nie wystarczy sama drukarka. Istnieją koszty operacyjne, które stanowią przeszkodę na drodze do rozwoju firmy. Dziś, z perpektywy czasu, Gao zwraca uwagę na zmiany, jakie zaszły na rynku produkcji. „To nie jest tak jak dziesięć lat temu, kiedy zaczynano zajmować się obróbką części. W tamtych czasach nie było zbyt wielu alternatyw, obecnie istnieje wiele firm, więc marketing jest niezbędny."

(KB)

 

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
engineering.com; opencorporates.com
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także