
Słynny producent samochodów niedawno poddał druk 3D ostatecznemu testowi, drukując aluminiowe tłoki do silnika Porsche 911 GT2 RS.
Wydrukowane tłoki są nie tylko o 10% lżejsze, ale także sztywniejsze od ich pierwowzorów. Projektanci mogli zastosować projektowanie generatywne, proces modelowania, w którym symulacje komputerowe generują najbardziej wydajną geometrię dla określonego scenariusza.
Porsche współpracowało z Mahle, który dostarczył proszek aluminiowy i ukończył ostatnią część, oraz Trumpf, który dostarczył drukarkę 3D. Przed zainstalowaniem na silniku testowym, tłoki zostały skrupulatnie sprawdzone na poziomie mikroskopowym pod kątem pęknięć.
3,8-litrowy, podwójny turbodoładowany, sześciocylindrowy silnik GT2 RS generuje 700 koni mechanicznych, a wydrukowane tłoki dodały kolejne 30 koni, co oznacza imponujący wzrost o ponad 4%. W świecie samochodów wyczynowych 4% to ogromna wartość, zwłaszcza w silniku, który już wytwarza tak dużą moc.
(KB)
Kategoria wiadomości:
Porady i ciekawostki branżowe
- Źródło:
- 3dprinting; morgen-filament

Komentarze (0)
Czytaj także
-
PRODUKCJA ADDYTYWNA I COVID-19
W jaki sposób drukowanie 3D może wpłynąć na przerwany łańcuch dostaw w czasie kryzysu spowodowanego przez epidemię COVID-19? Światowa pandemia...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-