Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2010-05-27 | Ostatnia aktualizacja: 2010-05-27
Powłoka, która może wyprzeć chrom.

Powłoka, która może wyprzeć chrom.
Messier-Dowty testuje obecnie w swojej fabryce w Toronto powłokę nanoszoną metodą płomieniową o dużej szybkości - High Velocity Oxy-Fuel (HVOF). Testy obejmują produkcję czołowego golenia samolotu Boeing F/A-18 Hornet. HVOF to rodzaj powłoki plazmowej powstającej z użyciem ciekłego paliwa oraz tlenu, które przyspieszają topnienie metalu, np. węgliku wolframu połączonego kobaltem. Dzięki temu powstaje powłoka o wysokiej gęstości, odporności oraz niskich naprężeniach własnych.
W opinii przedstawicieli Messier-Dowty powłoka powstała z użyciem HVOF cechuje się o wiele większą integralnością od powłoki chromowej. Również wykończenie powierzchni jest lepsze niż w przypadku chromu. Nowa powłoka HVOF może być stosowana do budowy śmigieł helikopterów oraz ich osprzętu, komponentów silników odrzutowych.
Firma planuje rozszerzenie stosowania nowej powłoki do pokrywanie powierzchni wewnętrznych komponentów. Fabryka Messier-Dowty stosująca metodę HVOF do produkcji nowej powłoki ma powstać do końca roku.
(pj)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Metal-Powder

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Druk 3D z wykorzystaniem metalu
Współcześnie możemy podzielić technologie druku 3D z metalu (pod względem sposobu nakładania materiału) na cztery podstawowe grupy: selektywne...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-