Powrót do listy komunikatów Dodano: 2019-07-29   |  Ostatnia aktualizacja: 2019-07-29
Certyfikacja ISO 9001 – 5 najważniejszych informacji o normie
Certyfikacja ISO 9001 – 5 najważniejszych informacji o normie

Jako jeden z najpopularniejszych standardów systemu zarządzania jakością na arenie międzynarodowej, certyfikacja ISO 9001 jest pożądana przez wiele przedsiębiorstw. Zanim jednak wdroży się jej zasady, warto wiedzieć o niej jak najwięcej. Tylko pełne zrozumienie certyfikacji ISO 9001 pozwala czerpać z niej najwięcej korzyści. Oto 5 głównych założeń tej normy.

 

1. Najważniejszy jest klient

Głównym celem SZJ jest spełnienie oczekiwań odbiorców. Certyfikacja ISO 9001 przekłada się na wzrost liczby lojalnych klientów. Ważne jest, aby firmy korzystały z systemu zarządzania jakością w taki sposób, aby planować, rozwijać i dostarczać towary i usługi spełniające wymagania jakościowe klientów.

2. Nowoczesna kultura pracy

Liderzy nie muszą mówić, porządkować ani rozkazywać pracownikom, aby coś zrobili. Prawdziwe przywództwo wymaga rozwoju kultury pracy, w której ludzie wykonują takie zadania, które służą spełnianiu wspólnych celów. Przedsiębiorcy muszą także ulepszyć systemy koordynacji i komunikacji wśród wszystkich funkcji w organizacji, aby osiągnąć coraz lepsze wyniki.

Więcej o tym, czym jest certyfikacja ISO 9001 i dlaczego warto wdrożyć ją w firmach, można przeczytać na stronie https://www.bureauveritas.pl/home/about-us/our-business/certification/management-systems/quality.

3. Zaangażowani, skuteczni pracownicy

Zaangażowanie ludzi jest jedną z najistotniejszych korzyści, jakie daje certyfikacja ISO 9001, ponieważ to pracownicy są najważniejszym atutem organizacji. Wszystko sprowadza się do tego, aby dać im środowisko pracy, w którym będą mogli stać się bardziej kompetentni i niezawodni. Angażowanie ludzi oznacza szanowanie ich jako jednostek i uznawanie ich osiągnięć.

4. Ulepszanie i rozwój

Skuteczne organizacje przykładają wagę do ciągłego doskonalenia. Przy pozytywnym nastawieniu do ulepszeń mogą one w razie potrzeby lepiej reagować na zmiany w środowisku wewnętrznym i zewnętrznym. Dotyczy to takich aspektów, jak:

  • technologia,
  • szkolenia,
  • procesy produkcyjne,
  • wymogi prawne,
  • logistyka,
  • dostarczanie produktów i usług.

5. Podejmowanie decyzji na podstawie dowodów

Podejmowanie decyzji może być złożonym procesem, który wymaga wielu nakładów i interpretacji. Certyfikacja ISO 9001 zakłada, że wszystkie dane, które są potrzebne decydentom, powinny być dokładne, wiarygodne i bezpieczne.

Kategoria komunikatu:

Komunikat sponsorowany

Źródło:
bureauveritas.pl

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.