
Mitsubishi Electric opracowało prototyp systemu napędowego dla pojazdów w oparciu o silnik z magnesami stałymi wraz ze zintegrowanym falownikiem z węglika krzemu, który, jak twierdzi Mitsubishi, jest najmniejszą tego typu przetwornicą. Straty w takich falownikach są mniejsze o połowę od analogicznych strat w układach krzemowych.
Nowy układ może umożliwić producentom pojazdów elektrycznych budowę pojazdów z większą przestrzenią wewnątrz oraz o dużo wyższej efektywności. Mitsubishi planuje skomercjalizować system zaraz po zakończeniu prac nad układem chłodzenia, miniaturyzacją i zwiększaniem sprawności.
W związku z tym, że samochody elektryczne oraz hybrydowe wymagają stosunkowo dużych przestrzeni dla systemów baterii, istnieje presja dotycząca zmniejszania wagi i rozmiarów systemów napędowych oraz innych urządzeń w celu maksymalizacji dostępnej pasażerowi przestrzeni.
Istniejące rozwiązania tego typu od Mitsubishi składają się z oddzielnych silników oraz falowników, a więc wymagających większej przestrzeni. Oprócz tego trzeba znaleźć miejsce na niezbędne okablowanie. Nowy cylindryczny falownik, odpowiadający średnicy silnika może zostać połączony z nim koncentrycznie.
Chociaż falowniki na bazie krzemu nadal dominują na rynku przetwornic, węglik krzemu posiada atrakcyjne właściwości, takie jak wysoka temperatura pracy i wyładowania pola elektrycznego 10-krotnie większe niż krzem. Pozwala to na produkcję cieńszych chipów, zmniejszając w ten sposób opór elektryczny i straty.
Wszystkie elementy energetyczne w nowym falowniku, wykonane z tego materiału zmniejszają straty o ponad 50% w stosunku do starych rozwiązań.
System napędowy wykorzystuje w silniku magnesy neodymowe. Struktura o wysokiej gęstości pozwoliła koncernowi wykorzystać podczas produkcji technologię „poki-poki”, która sprawia, że cewki otaczają przedłużony rdzeń, redukując w ten sposób rozmiar silnika.
Rozmiar oraz konfiguracja biegunów statora i rotora są wynikiem zaawansowanego projektu nad polem magnetycznym, który pozwolił zwiększyć sprawność magnetyczną o 5% w stosunku do poprzednich rozwiązań.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- drives.co.uk

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
Inwazja nowości na stoisku firmy Technologie Formowania Metali Sp. z o.o.
Już po raz czternasty firma Technologie Formowania Metali Sp. z o.o. zaprezentuje swoją ofertę maszyn na targach ITM Mach-Tool, gdzie...
-
-
-