
Nowa metoda tworzenia bardzo silnych spoin pomiędzy lekkim aluminium a stalą o wysokiej wytrzymałości pozwoli producentom samochodów zoptymalizować proces projektowania.
Technologia opracowana przez Brigham Young University's School of Technology może pomóc osiągnąć amerykańskim samochodom 54,5 mili na jednym galonie paliwa (ok 4,32 litra / 100km). To wymóg, jaki USA stawia producentom samochodów, który muszą spełnić w nowych konstrukcjach samochodów najpóźniej przed 2025.
Technika została wynaleziona przez profesora Michela Milesa oraz profesora Kenta Kohkonena i pozwala na łączenie materiałów dzięki sile tarcia i cienkiej warstwie stali wprowadzanej pomiędzy nie.
Naukowcy szukają obecnie partnerów, którzy pomogą skomercjalizować technologię. W związku ze zmieniającym się prawem USA, nie powinni ich szukać zbyt długo.
Obecnie przemysł samochodowy w celu łączenia stalowych wytłoczek, używa metody zgrzewania oporowego. W ostatnich latach do konstrukcji samochodów powoli zaczęto wprowadzać elementy aluminiowe za pomocą elementów mocujących. Takie podejście ogranicza niestety wytrzymałość konstrukcji.
Technologia wynaleziona na BYU, natomiast pozwoli łączyć, na przykład aluminiowe dachy z wytrzymałą konstrukcją nośną lub tworzyć drzwi o charakterze kompozytu stalowo-aluminiowego. Zdaniem twórcy końcowym odbiorcą nowej metody spajania może być nie tylko Automotive, ale również przemysł lotniczy.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- theengineer

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Szlifierki pneumatyczne - dowiedz się który model jest dla Ciebie!
Szlifierki pneumatyczne to jedne z najpopularniejszych narzędzi z napędem pneumatycznym. Są one powszechnie wykorzystywane w procesach...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-