
Thomson prezentuje technikę ruchu liniowego, która łączy w sobie funkcje łożyska liniowego oraz śruby pociągowej w jednej obudowie. Zintegrowany system nosi nazwę Glide Screw i przeznaczony jest do pracy z dużymi obciążeniami bez dodatkowego podparcia.
Thomson twierdzi, że nowy system jest o wiele szybszy w instalacji niż jego technologiczni poprzednicy.
Opatentowana konstrukcja skutecznie przekształca zewnętrzną powierzchnię śruby w powierzchnię nośną. System wyposażony jest w niewielką liczbę części, a system smarowania zabudowany w nakrętce praktycznie eliminuje potrzebę konserwacji. W związku z faktem, że system nie musi być dodatkowo łożyskowany, elementy współpracujące nie potrzebują spełniać wysokich tolerancji geometrycznych.
Glide Screw jest dostępny w wielu standardowych rozmiarach metrycznych i calowych. Na systemy tworzone na zamówienie, integratorzy również nie muszą czekać zbyt długo.
System nadaje się do stosowania w aplikacjach, w których wymagany jest gładki i pewny ruch liniowy, np. w pompach cieczy, systemach pick 'n place, druku 3D, czy w grawerowaniu. Niektóre modele są w stanie pracować w temperaturze 175°C, inne mogą być stosowane w pomieszczeniach o klasie czystości 1000, wymaganej szczególnie w przemyśle spożywczym.
Poniższe wideo pokazuje możliwości systemu.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- drivesncontrols

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
UNITEC Special Bearings - Łożyska MADE IN ITALY
Założona na początku lat 80-tych firma Unitec Srl specjalizuje się w projektowaniu i produkcji łożysk dla każdego sektora przemysłowego, w swoim...
-
-
-
-