
Zespół badaczy z University of California, UCLA i Carnegie Mellon University wykorzystał technologię grafiki komputerowej, aby symulować ruchy miękkich robotów.
„Tego typu roboty są wykonane z elastycznego materiału, dzięki czemu są samoistnie odporne na uszkodzenia i potencjalnie znacznie bezpieczniejsze w interakcji z ludźmi. Przed tymi badaniami przewidywanie ruchu tych robotów było trudne, ponieważ zmieniają kształt podczas pracy" - wyjaśnił Khalid Jawed z UCLA.
Do tej pory nie istniały bowiem dobre narzędzia do ich symulacji. Dzięki pracy badaczy może się to wkrótce zmienić.
Do animowania swobodnie płynących obiektów w grach często wykorzystywany jest algorytm o nazwie dyskretne elastyczne pręty (DER), który może przewidzieć setki ruchów w mniej niż sekundę. Wspomniani badacze postanowili stworzyć silnik, który wykorzystując DER także mógłby symulować ruchy robotów inspirowane biologią.
Osiągnięcie to może pomóc znacznie skrócić czas od zaprojektowania miękkiego robota do jego stworzenia i zastosowania.
(KB)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- innovations-report.com; samueli.ucla.edu

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Roboty mobilne – czy dzięki uldze na robotyzację będzie ich więcej?
Systemy AGV i AMR to systemy, które coraz bardziej zyskują na popularności w kontekście automatyzacji transportu wewnątrzzakładowego. Poniesione...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-