
Ford, Audi oraz Jaguar Land Rover wykorzystują w swoich samochodach rekordowe ilości aluminium, zastępując dużo cięższą stal. Producenci wykorzystują nadmiar dostaw oraz niższe ceny.
Gayle Berry, brytyjski analityk Bloomberga, oszacował, że zawartość aluminium w nowo produkowanych samochodach wzrasta co roku mniej więcej o 5%, a w następnej dekadzie wzrost ten przyspieszy, ze względu na dążenie do zmniejszenia zużycia paliwa oraz osiągnięcia niższego poziomu emisji spalin.
Producenci tacy jak Ford napędzają wydobycie rudy aluminium. 25% ogólnego zużycia glinu to przemysł transportowy, z czego 2/3 to samochody osobowe i ciężarówki.
„Ford F-150 to najbardziej sprzedający się samochód w USA. Wykorzystanie w nim większej ilości aluminium zainicjuje ruch ze strony konkurencji." – ocenia Bloomberg. „Zaostrzenie regulacji dotyczących zużycia paliwa w przyszłości będzie napędzać wzrost. Sektor transportu będzie najszybciej rosnącym segmentem finalnym popytu na aluminium. Coroczny wzrost w ciągu następnych pięciu lat może wynieść 5,9%."
W następnych latach można spodziewać się zwiększonej liczby aplikacji aluminium w przemyśle samochodowym, biorąc pod uwagę w szczególności odlewy oraz wyroby walcowane, jak drzwi, błotniki czy pokrywy.
Użycie aluminium w europejskich samochodach od 1990 roku do 2012 wzrosło o 90kg i obecnie jego średni poziom do 140kg. W 2020 roku przewiduje się, że w 2025 masa użytego aluminium może wynosić nawet 250kg. Redukcja masy samochodu o 10% to oszczędność w spalaniu rzędu 5-7%, więc jest o co walczyć.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- metal-supply

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Szlifierki pneumatyczne - dowiedz się który model jest dla Ciebie!
Szlifierki pneumatyczne to jedne z najpopularniejszych narzędzi z napędem pneumatycznym. Są one powszechnie wykorzystywane w procesach...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-