
Małe błędy mogą prowadzić do wielkich katastrof - wystarczy zapytać naukowców i inżynierów, którzy pracowali nad Mars Climate Orbiter: sonda o wartości 327,6 miliona USD, która została zniszczona z powodu niepoprawnej konwersji pomiędzy jednostkami miary.
Każdy producent, który musiał zamknąć całą linię produkcyjną, ponieważ ktoś źle odczytał etykietę to rozumie. Zgodnie z nowym badaniem przeprowadzonym przez Vanson Bourne to właśnie producenci znają ból związany z nieplanowanym przestojem spowodowanym błędem ludzkim lepiej niż ktokolwiek inny.
Badanie wykazało, że 23 procent wszystkich nieplanowanych przestojów w produkcji jest wynikiem błędu ludzkiego, w porównaniu do poziomu zaledwie 9 procent w innych sektorach. Sponsorowane przez ServiceMax z GE Digital, w badaniu wzięło udział ponad 100 producentów z Wielkiej Brytanii, USA, Francji i Niemczech. Wyniki te porównano z tymi z około 350 firm z innych sektorów, w tym z branży medycznej, ropy i gazu, energii, telekomunikacji i logistyki.
"Być może nie jest zaskakujące, że sektor wytwórczy ma wyższy poziom błędu ludzkiego, biorąc pod uwagę szerokość maszyn i urządzeń, które wymagają konserwacji i interwencji ze strony inżynierów serwisu i techników" - powiedział Mark Homer, wiceprezes ds. Globalnej transformacji klientów dla ServiceMax.
Ponadto, we wszystkich sektorach, 82% firm doświadczyło przynajmniej jednego nieplanowanego przestoju w ciągu ostatnich trzech lat.
Z kolei aż 70% firm przyznało, że nie ma pełnej świadomości, kiedy należy oddać sprzęt na konserwację, modernizację lub wymianę.
(KB)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- engineering.com

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
Korzyści z automatycznego monitorowania maszyn
Zanim pojawił się Przemysłowy Internet Rzeczy, każdą maszynę trzeba było sprawdzić ręcznie. Gdy pojawiały się błędy i spowolnienia, koszty...
-
-
-