Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2012-01-06 | Ostatnia aktualizacja: 2012-01-06
BMW stawia na superlekkie kompozyty

BMW stawia na superlekkie kompozyty
Na światowej wystawie nie zabrakło wiceprezesa grupy BMW, Adriana van Hooydonka.
W swojej wypowiedzi Hooydonk podkreślił, że BMW coraz częściej sięga po włókno węglowe oraz inne tworzywa kompozytowe. Ma to szczególne znaczenie przy redukcji masy samochodów elektrycznych oraz hybrydowych. Główną zaletą, którą podkreśla jest elastyczność w projektowaniu, jaką daje takie rozwiązanie.
Wiceprezes BMW zwrócił także uwagę na technologię masowej produkcji CFRP, którą uważa za kluczową dla przemysły tworzyw sztucznych oraz wskazał ją jako szansę na rozwój dla producentów samochodów.
Nie obeszło się także bez komentarza nt. chińskiego rynku, który docenia BMW i dostrzega jego rosnącą rolę.
Adrian van Hooydonk, zanim dołączył do BMW, pracował w GE Plastics Europe w Holandii. Obecnie jest odpowiedzialny za opracowywanie projektów dla BMW, Mini oraz Rolls-Royce’a.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- plasticnews.com

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Zalety korzystania z materiałów kompozytowych – co warto o nich wiedzieć?
W dziedzinach takich jak inżynieria, budownictwo czy projektowanie, materiały kompozytowe zrewolucjonizowały sposób, w jaki myślimy o...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-