
JOTA Sport wygrało współzawodnictwo w klasie LMP2 w tegorocznym 24-godzinnym wyścigu Le Mans, który odbył się w miniony weekend. Stajnia JOTA wystawiła do zawodów samochód Zytek-Nissan Z11N.
Spora część sukcesu leży po stronie specjalnie do tego celu zaprojektowanego silnika, który opracowany został przez Zytek Automotive z pomocą oprogramowania Delcam.
Firma samochodowa zaczęła używać systemu CAM PowerMill Delcam już w 2004 roku, programując dzięki niemu cały asortyment obrabiarek Mori-Seiki. Od tego czasu, Zytek i Delcam pracowali razem nad rozwojem bardziej wydajnej 5-osiowej obróbki otworów wlotowych i wylotowych silnika. Efekty prac przeszły najśmielsze oczekiwania i spowodowały skrócenie cyklów obróbki nawet do 60% przy jednoczesnym uzyskaniu lepszej jakości i spójności głowicy.
4,5-litrowy silnik V8 zastosowany w samochodzie nosi oznaczenie VK45DE. Ten sam model pomógł TDS Ligier i G-Drive Ligier zająć 2. i 5. miejsce w wyścigu. Tymczasem, Zytek zaprezentował właśnie projekt pojazdu Zytech Coupe, który ma być następcą LMP2 Z11SN. Powinien być gotowy do wzięcia udziału w wyścigu w 2016 roku.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- machinery.co.uk

Komentarze (0)
Czytaj także
-
POMOC W TWORZENIU PARKU MASZYNOWEGO - Ciekawe Firmy
Pomoc w tworzeniu parku maszynowego (3. styczeń 2014) Na polskim rynku istnieją już ponad dekadę, choć doświadczenie w branży zdobywali już...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-