
Ponaddźwiękowy samochód, który przekroczy barierę tysiąca mil na godzinę powinien być gotowy latem 2015 roku. BLOODHOUND skorzysta przy jego budowie z technologii addytywnego wytwarzania.
Jednym z najbardziej krytycznych elementow jest jego nos, na który dzialają bardzo duże przeciążenia. Aby sobie z nimi poradzić prototypowy element został zaprojektowany z tytanu i zostanie przytwierdzony do konstrukcji z włókna węglowego.
W wykonaniu nosa udział weźmie firma Renishaw, która dostarczy maszyny DLMS, pozwalające na spajanie ze sobą warstw proszku tytanu. W procesie bedzie brała udział cała kadra inżynierska BLOODHOUND, monitorując parametry procesu.
Dan Johns, lider projektowy firmy BLOODHOUND SSC, który jest odpowiedzialny za mateirały konstrukcyjne oraz technologie wytwarzania powiedział: "Wierzymy, że kluczem do sukcesu jest stworzenie niezwykle spójnej struktury tytanowej, która będzie przy tym niezwykle cienka i lekka. Obróbka skrawaniem takiego materiału byłaby niezwykle wyzywająca, a przy tym stracilibyśmy podczas niej aż 95% bazowego materialu."
Simon Scott, dyrektor oddziału Renishaw zajmującego się addytywnym wytwarzaniem powiedział, z kolei: "Cieszmy się, że brytyjski dostawca technologii DMLS będzie mógł uczestniczyć w brytyjskim projekcie, który zainspiruje nowe pokolenia inżynierów."
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- automationmag

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Modułowy system do bezpośredniego mocowania detali w szerokim zakresie...
Nowoczesne aplikacje obróbki skrawaniem muszą sprostać stale rosnącym wymaganiom, co do jakości i dokładności przedmiotów obrabianych, a...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-