Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2017-10-08  |  Ostatnia aktualizacja: 2017-10-08
Naukowcy z Hanoweru opracowują nowy proces produkcji
 Photo: IPH
Photo: IPH

Naukowcy z Hanoweru opracowują nowy proces produkcji


We współpracy z Instytutem Spawalnictwa i Obróbki (ISAF) firmy TU Clausthal Institut für Integrierte Produktion Hannover (IPH) gGmbH opracowuje nowy proces kucia w produkcji samochodów. Celem naukowców jest stworzenie więzi materialnych pomiędzy blachami stalowymi a częściami aluminiowymi luzem już w trakcie procesu formowania - bez konieczności dodatkowego etapu łączenia. Przyczyniłoby się to do szybszej i bardziej efektywnej produkcji komponentów zoptymalizowanych pod kątem obciążenia.


Kucie mieszanek hybrydowych jest pierwszym procesem, który łączy w sobie dwa lekkie podejścia konstrukcyjne, a mianowicie tworzenie wiązania materiału między blachami stalowymi a częściami masowymi, a także wykorzystywanie różnych materiałów o różnych właściwościach - takich jak lekki aluminium i silna stal.


Naukowcy IPH osiągnęli już sukces w tworzeniu połączenia typu "fit-fit". Teraz chcą zrealizować materialną więź między tymi dwoma częściami.


Przy projektowaniu nowego lekkiego procesu produkcji, IPH i ISAF muszą sprostać dwoma wyzwaniami: Ponieważ aluminium ma znacznie niższy punkt topnienia niż stal, proces formowania złącza jest bardziej skomplikowany.


Ponadto mieszanie stali i aluminium tworzy kruche fazy międzymetaliczne, które nie jest wystarczająco wytrzymałe i dlatego nie nadaje się do produkcji samochodów. Z tego powodu badacze korzystają z blach stalowych ocynkowanych i aluminiowych kolców: cynk mocno wiąże się z aluminium, jak również ze stalą bez tworzenia kruchych faz.


Zadaniem naukowców jest określenie najbardziej odpowiednich warunków procesu - tj. Optymalnej temperatury, ciśnienia i szybkości w celu pomyślnego utworzenia i łączenia dwóch części.


W przyszłości hybrydowe kucie zębate może być stosowane w przemyśle motoryzacyjnym i lotniczym do produkcji elementów, takich jak podłużne belki, mocowania lampy tylnej lub pierścienie mocujące. Lekka konstrukcja odgrywa istotną rolę w sektorze motoryzacyjnym i lotniczym: mniejsza masa oznacza niższe zużycie paliwa.


Projekt finansowany jest przez Niemiecką Fundację Badań (DFG).


(KB)

Kategoria wiadomości:

Raporty rynkowe

Źródło:
innovations-report
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także