
Naukowcy z Hanoweru opracowują nowy proces produkcji
We współpracy z Instytutem Spawalnictwa i Obróbki (ISAF) firmy TU Clausthal Institut für Integrierte Produktion Hannover (IPH) gGmbH opracowuje nowy proces kucia w produkcji samochodów. Celem naukowców jest stworzenie więzi materialnych pomiędzy blachami stalowymi a częściami aluminiowymi luzem już w trakcie procesu formowania - bez konieczności dodatkowego etapu łączenia. Przyczyniłoby się to do szybszej i bardziej efektywnej produkcji komponentów zoptymalizowanych pod kątem obciążenia.
Kucie mieszanek hybrydowych jest pierwszym procesem, który łączy w sobie dwa lekkie podejścia konstrukcyjne, a mianowicie tworzenie wiązania materiału między blachami stalowymi a częściami masowymi, a także wykorzystywanie różnych materiałów o różnych właściwościach - takich jak lekki aluminium i silna stal.
Naukowcy IPH osiągnęli już sukces w tworzeniu połączenia typu "fit-fit". Teraz chcą zrealizować materialną więź między tymi dwoma częściami.
Przy projektowaniu nowego lekkiego procesu produkcji, IPH i ISAF muszą sprostać dwoma wyzwaniami: Ponieważ aluminium ma znacznie niższy punkt topnienia niż stal, proces formowania złącza jest bardziej skomplikowany.
Ponadto mieszanie stali i aluminium tworzy kruche fazy międzymetaliczne, które nie jest wystarczająco wytrzymałe i dlatego nie nadaje się do produkcji samochodów. Z tego powodu badacze korzystają z blach stalowych ocynkowanych i aluminiowych kolców: cynk mocno wiąże się z aluminium, jak również ze stalą bez tworzenia kruchych faz.
Zadaniem naukowców jest określenie najbardziej odpowiednich warunków procesu - tj. Optymalnej temperatury, ciśnienia i szybkości w celu pomyślnego utworzenia i łączenia dwóch części.
W przyszłości hybrydowe kucie zębate może być stosowane w przemyśle motoryzacyjnym i lotniczym do produkcji elementów, takich jak podłużne belki, mocowania lampy tylnej lub pierścienie mocujące. Lekka konstrukcja odgrywa istotną rolę w sektorze motoryzacyjnym i lotniczym: mniejsza masa oznacza niższe zużycie paliwa.
Projekt finansowany jest przez Niemiecką Fundację Badań (DFG).
(KB)
Kategoria wiadomości:
Raporty rynkowe
- Źródło:
- innovations-report

Komentarze (0)
Czytaj także
-
UNITEC Special Bearings - Łożyska MADE IN ITALY
Założona na początku lat 80-tych firma Unitec Srl specjalizuje się w projektowaniu i produkcji łożysk dla każdego sektora przemysłowego, w swoim...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-