
Panasonic rozpocznie w marcu masową produkcję politereftalanu butylenu (PBT) dostosowanego do spawania laserowego. Ten ruch ma przyczynić się do poprawy żywotności, niezawodności i elastyczności projektowej przełączników i czujników samochodowych, których obudowy wykonane są z tworzyw.
Obecne metody przetwarzania wykorzystywane w produkcji czujników samochodowych opierają się w dużej mierze o ich uszczelnianie dzięki połączeniom śrubowym, klejenie lub zgrzewanie ultradźwiękowe. Uwaga branży zwróciła się jednak w stronę spawania laserowego, a konkretnie wysokiej wytrzymałości tworzonych tą techniką spawów, skrócenia czasu obróbki, a więc zwiększenia stopnia produktywności. Jednak związki wykorzystywane do formowania tworzyw sztucznych na ogół cechowały się niską przepuszczalnością laserową, co prowadziło do problemów podczas ich spawania oraz utraty wodoodporności po potraktowaniu wiązką lasera.
Aby rozwiązać te problemy, Panasonic postanowił skomercjalizować materiał PBT, którego cechuje wysoka przepuszczalność dla lasera (o 30% wyższa niż w konkurencyjnych materiałach), a przez to zwiększona wytrzymałość spawów i lepsze właściwości wodoodporne. Jeżeli materiał przyjmie się wśród producentów przełączników i czujników samochodowych, proces ich wytwarzania może zostać poddany kompletnej rewolucji.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- industrial-lasers

Komentarze (0)
Czytaj także
-
FANUCI – optymalne rozwiązanie do manualnego spawania laserowego
FANUCI jest marką własną firmy Centrum Maszyn CNC. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i współpracy z liczącymi się producentami z branży...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-