
Największy na świecie kombajn chodnikowy o wdzięcznej nazwie Bertha rozpoczął prace nad nowym tunelem pod autostradę SR99 w centrum Seattle.
W budowie tunelu niezwykła nie jest wyłącznie niesamowita maszyna – również i sam tunel. Seattle położone jest na niezbyt korzystnym geologicznie podłożu – podatnym na trzęsienia ziemi. Centrum miasta pod którym drążony będzie tunel nie będzie wyłączone z użytku – włączając w to 160 budynków pod którymi będzie biegł tunel, jak i stary wiadukt ponad nim, który podczas drążenia będzie w eksploatacji.
Trasa tunelowania podzielona jest na dziesięć stref. Pierwsza z nich będzie bardzo powolna, a maszyna pokonywać będzie niespełna dwa metry dziennie. Inżynierowie będą analizować podczas tego etapu pracę Berthy – bardziej zaawansowane testy są możliwe dopiero podczas właściwych prac. Ostatecznie Bertha posuwać ma się naprzód z prędkością 10 metrów na dobę.
W przeciągu 14 miesięcy tunel powinien przebić się w pobliżu skrzyżowania Sixth Avenue North oraz Harrison Street. Otwarcie nowej sekcji autostrady planowane jest na 2015 rok.
Poniższe wideo przedstawia lipcowe testy głowicy.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Inne
- Źródło:
- gizmag

Komentarze (1)
Czytaj także
-
FANUCI – optymalne rozwiązanie do manualnego spawania laserowego
FANUCI jest marką własną firmy Centrum Maszyn CNC. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i współpracy z liczącymi się producentami z branży...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
ponuryzniwiaz
powstańcie nadchodzi prometeusz