Powrót do listy wiadomości Dodano: 2013-08-21  |  Ostatnia aktualizacja: 2013-08-22
Jak pracuje największy kombajn chodnikowy?
Jak pracuje największy kombajn chodnikowy
Jak pracuje największy kombajn chodnikowy

Największy na świecie kombajn chodnikowy o wdzięcznej nazwie Bertha rozpoczął prace nad nowym tunelem pod autostradę SR99 w centrum Seattle.

W budowie tunelu niezwykła nie jest wyłącznie niesamowita maszyna – również i sam tunel. Seattle położone jest na niezbyt korzystnym geologicznie podłożu – podatnym na trzęsienia ziemi. Centrum miasta pod którym drążony będzie tunel nie będzie wyłączone z użytku – włączając w to 160 budynków pod którymi będzie biegł tunel, jak i stary wiadukt ponad nim, który podczas drążenia będzie w eksploatacji.

Trasa tunelowania podzielona jest na dziesięć stref. Pierwsza z nich będzie bardzo powolna, a maszyna pokonywać będzie niespełna dwa metry dziennie. Inżynierowie będą analizować podczas tego etapu pracę Berthy – bardziej zaawansowane testy są możliwe dopiero podczas właściwych prac. Ostatecznie Bertha posuwać ma się naprzód z prędkością 10 metrów na dobę.

W przeciągu 14 miesięcy tunel powinien przebić się w pobliżu skrzyżowania Sixth Avenue North oraz Harrison Street. Otwarcie nowej sekcji autostrady planowane jest na 2015 rok.

Poniższe wideo przedstawia lipcowe testy głowicy.

(rr)

Kategoria wiadomości:

Inne

Źródło:
gizmag
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (1)

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także