
Centrum technologiczne TWI w Yorkshire za pomocą technologii addytywnego wytwarzania z powodzeniem wytworzyło cienkościenną obudowę silnika lotniczego z superstopu inconelu. Nowo opracowany proces technologiczny może pozwolić zaoszczędzić miesiące pracy.
Technologia LMD pozwoliła w ciągu zaledwie 7,5 godziny stworzyć walec z inconelu 718 o średnicy 300 mm i wysokości 90 mm. Co ciekawe, konstrukcja posiada przewieszenie, które nie wymaga tworzenia suportu. Prototyp posiada natomiast chropowatość na poziomie 15 mikronów, a tolerancja wymiaru na całej średnicy zamyka się w 0,2 mm.
W ramach projektu badawczego Wspólnoty Europejskiej o nazwie MERLIN TWI pracowało nad wykorzystaniem technologii LMD przez dwa i pół roku. Podczas badań opracowano oprogramowanie, które odwzorowuje 5-osiowy wektor ścieżki, po której porusza się dysza nanosząca w odniesieniu do zadanych parametrów depozycji. TWI opracowało również innowacyjny algorytm adaptacyjny dzielenia materiału na warstwy w zależności od kąta pochylenia w stosunku do podłoża.
Wytworzony element zostanie wykorzystany przez francuskiego producenta silników turbinowych Turbomeca. Jeśli proces będzie rozwijał się w dotychczasowym tempie, może pomóc firmie skrócić kosztowny okres prototypowania nowych elementów silników.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- machinery.co.uk

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
Zadruk małych komponentów elektronicznych
Jaką drukarkę przemysłową wybrać dla małych komponentów elektronicznych? Komponenty wykorzystywane w branży elektronicznej wymagają stosowania...
-
-
-
-
-