
Instytut Technologii Laserowej Fraunhofera (ILT) opracował proces, który znacząco przyczynia się do redukcji emisji CO2. Doskonale nadaje się przy tym do tworzenia struktur kompozytowych.
- Proces ten jest już używany przez Volvo - wyjaśnia dr Alexander Olowinsky - Innowację stanowi wykorzystanie w karoserii samochodu połączenia elementów z tworzywa sztucznego i metalu. Dzięki takiej kombinacji możliwe jest użycie mniejszej ilości stali, co wpływa na masę pojazdu i pozwala na zastosowanie bardziej pojemnej baterii. Dzięki opracowanemu przez nas procesowi mamy pewność, że przemysł może wykorzystać pełen potencjał lekkiej stali o wysokiej wytrzymałości.
ILT opracował proces laserowego łączenia arkuszy z tworzywa ze stalą o wysokiej wytrzymałości. Technologia jest dwuetapowa. Laser światłowodowy emituje światło w sposób ciągły z dużą częstotliwością, wytwarzając mikrostrukturę metalu. Struktury te posiadają podcięcia szerokie na 30 µm i głębokie na 100 µm. W kolejnym kroku dociskane jest do nich tworzywo sztuczne, jednocześnie będąc ogrzewane za pomocą lasera. Uplastyczniony materiał przenika dzięki temu do podcięć w metalu. Otrzymane połączenie jest niezawodne, więc niepotrzebne staje się zastosowanie innych dodatków.
Nowoopracowany proces jest bardzo stabilny. Udoskonalona metoda łączenia materiałów nadaje się w obecnej formie do zastosowań w produkcji masowej.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- industrial-lasers

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
Nowoczesne materiały dla energooszczędnych konstrukcji: rola kompozytów
Izolacja termiczna stanowi kluczowy element w kształtowaniu efektywności energetycznej budynków, a zastosowanie kompozytów jako materiałów...
-
-
-
-
-