
Na Huddersfield University trwają pracę nad zwrotnicami i rozjazdami kolejowymi, które są łatwiejsze w konserwacji i mniej awaryjne. Są to krytyczne elementy infrastruktury kolejowej, których kosztowna konserwacja i wymiana skutkuje znacznymi zakłóceniami w ruchu pojazdów szynowych.
Rozjazdy i zwrotnice są podatne na zużycie, ponieważ ich iglice wykonane są z cieńszych elementów niż szyny. W krótkiej chwili muszą one przejąć na swoje barki znaczny ciężar pojazdu. W Wielkiej Brytanii ich konserwacja generuje 20% wydatków na utrzymanie całej infrastruktury, a ich konstrukcje muszą być naprawiane średnio co trzy lata.
Kierowany przez profesora Simona Iwnickiego oraz wspierany przez Southampton University zespół naukowców przy pomocy modelowania komputerowego opracowuje optymalną ścieżkę projektową dla konstruowania zwrotnic i rozjazdów, dostosowując ją przede wszystkim do charakterystyki danego odcinka trasy.
- Modelujemy kontakt między kołem a szyną - powiedział Iwnicki - Będziemy również analizować układ wsporczy szyn. Odpowiedni balans pomiędzy sztywnością ruchomych elementów, a szczelinami iglicowymi pomoże nam zapewnić opracowanie niezawodnej konstrukcji.
Badanie jest częścią projektu finansowanego przez brytyjskie EPSRC, spieranego przez Uniwerystey z Southampton, Birmingham oraz Nottingham.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- theengineer

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Chcesz odnieść sukces? Skorzystaj z pomocy centrum R&D i jednostki naukowej
Centra research & development nie bez powodu cenione są w szczególności przez firmy technologiczne. Zaistnienie na wymagającym rynku, a następnie...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-