Powrót do listy wiadomości Dodano: 2015-05-27  |  Ostatnia aktualizacja: 2015-05-27
Zwrot w rozwoju zwrotnic
Zwrot w rozwoju zwrotnic.JPG
Zwrot w rozwoju zwrotnic.JPG

Na Huddersfield University trwają pracę nad zwrotnicami i rozjazdami kolejowymi, które są łatwiejsze w konserwacji i mniej awaryjne. Są to krytyczne elementy infrastruktury kolejowej, których kosztowna konserwacja i wymiana skutkuje znacznymi zakłóceniami w ruchu pojazdów szynowych.

Rozjazdy i zwrotnice są podatne na zużycie, ponieważ ich iglice wykonane są z cieńszych elementów niż szyny. W krótkiej chwili muszą one przejąć na swoje barki znaczny ciężar pojazdu. W Wielkiej Brytanii ich konserwacja generuje 20% wydatków na utrzymanie całej infrastruktury, a ich konstrukcje muszą być naprawiane średnio co trzy lata.

Kierowany przez profesora Simona Iwnickiego oraz wspierany przez Southampton University zespół naukowców przy pomocy modelowania komputerowego opracowuje optymalną ścieżkę projektową dla konstruowania zwrotnic i rozjazdów, dostosowując ją przede wszystkim do charakterystyki danego odcinka trasy.

- Modelujemy kontakt między kołem a szyną - powiedział Iwnicki - Będziemy również analizować układ wsporczy szyn. Odpowiedni balans pomiędzy sztywnością ruchomych elementów, a szczelinami iglicowymi pomoże nam zapewnić opracowanie niezawodnej konstrukcji.

Badanie jest częścią projektu finansowanego przez brytyjskie EPSRC, spieranego przez Uniwerystey z Southampton, Birmingham oraz Nottingham.

(rr)

Kategoria wiadomości:

Nowinki techniczne

Źródło:
theengineer
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także