
Na ostatnich targach w Hannoverze, Beckhoff zaprezentował system napędu liniowego, który łączy w sobie zalety napędów obrotowych i liniowych. Firma twierdzi, że XTS (eXtended Transport System) zmienia całkowicie spojrzenie na systemy liniowe i pozwala na realizowanie nowych koncepcji maszyn.
System może poruszać jednym bądź większą ilością wózków z prędkością 4m/s wzdłuż ścieżek narzuconych bądź dowolnych ścieżek. Na całość składają się: modularny silnik liniowy ze zintegrowaną elektroniką oraz czujnikami pozycji, jeden lub więcej wózków, mechaniczna prowadnica oraz przemysłowy komputer PC z dedykowanym oprogramowaniem TwinCat.
Wózki posiadają magnetyczne talerze, które oddziałują z cewkami w statorze silnika, generując siłę elektromagnetyczną, pozwalającą je napędzać. Napęd przenoszony jest na rolki z tworzywa sztucznego. Enkoder liniowy pozwala na ustalenie pozycji każdego z wózków.
Dowolna liczba wózków może realizować tę samą ścieżkę ruchu. Można je przyspieszać, hamować lub wzajemnie synchronizować. Możliwe jest ich grupowanie w silnie zwarte formacji oraz odzyskiwanie energii do sieci podczas hamowania.
Moduły silnika, które zawierają elektromagnetyczne cewki oraz inne aktywne elementy tworzą kompletną jednostkę wraz z prowadnicą. Nie posiadają ruchomych części i nie podlegają zużyciu. Aby zrealizować aplikację potrzebna jest możliwość podłączenia do sieci EtherCat. System nie potrzebuje kompleksowego okablowania.
Ostateczny kształt instalacji determinuje wybór geometrii potrzebnej do zrealizowania ruchu. Do transportu wykorzystywana są obie strony, co pozwala zaoszczędzić przestrzeń oraz wyeliminować niepotrzebny hardware.
Beckhoff uważa, że jego system otworzy nowe możliwości dla technologii napędowych. Będzie on zapewniał, na przykład, liniową charakterystykę silnia dla nieskończonej ścieżki. Modułowa konstrukcja umożliwia proste adaptacje w zależności od aplikacji. Projektowanie oraz montaż będą nisko-kosztowe i będą zużywały mały nakład energetyczny.
Szczególnie atrakcyjnym dla systemu wydaje się być rynek szybkiego transportu materiałów. XTS będzie pozwalał na odpowiednie pozycjonowanie produktów względem siebie, umożliwiając wykonywanie na transportowanym elemencie operacje mocowania, podnoszenia, zamykania, obracania, etc..
XTS będzie w stanie wyeliminować nieregularne przepływy produktów i regulować odstępy czasu pomiędzy pracą przy jednym stanowisku a drugim. Poza tym możliwe jest ich przewożenie w grupach lub buforowanie.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- drives.co.uk

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Portal do pakowania produktów spożywczych - rozwiązanie zaprojektowane i...
MONDIAL produkuje osie liniowe i systemy kartezjańskie wraz z płytami przyłączeniowymi, złączami i kołnierzami do silników i łańcuchów kablowych...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-