Powrót do listy wiadomości Dodano: 2012-07-31  |  Ostatnia aktualizacja: 2012-08-07
Laserowe zgrzewanie w produkcji silników
Laserowe zgrzewanie w produkcji silników
Laserowe zgrzewanie w produkcji silników

BASF oraz Precision Motors oprą się o technologię zgrzewania laserowego w produkcji jednostki sterującej przepływem powietrza przez silnik, która zwiększy żywotność i osiągi samochodów, w których będą zainstalowane.

Nowa konstrukcja silnika, zaproponowana przez Rochling Automotive wykorzystuje odchylane za pomocą sterownika klapy zamontowane tuż za jego kratownicą. Dzięki temu możliwa jest poprawa aerodynamiki całego pojazdu. Tradycyjna budowa motoru pozwala strumieniowi powietrza przepływać przez silnik bez dynamicznej ingerencji. Manipulowani nim posiada, jednak wiele zalet: przy dużej prędkości zamknięte klapy zmniejszają opór powietrza, zapewniając mniejsze zużycie paliwa, z kolei zamknięte podczas ruszania z miejsca pozwalają szybciej rozgrzać silnik oraz obniżyć emisję dwutlenku węgla.

Do kontroli nad klapami niemieckie Precision Motors oraz Rochling opracowali nowy moduł sterujący, składający się z małego siłownika z przekładnią oraz elektroniki. Pokrywa obudowy tego sterownika jest zgrzewana laserowo z materiału Ultradur BASF Lux, który jest termoplastycznym technicznym polimerem PBT, materiałem wykorzystywanym właśnie w takich aplikacjach.

W tym przypadku wzmocniony jest on w 20% włóknem szklanym. Jest na tyle przezroczysty, że przepuszcza dużo więcej światła lasera niż standardowe materiały PBT. Jako bardzo sztywny termoplast, posiada także znakomitą stabilność kształtu nawet w wilgotnych miejscach. Z punktu widzenia chronionej przez obudowę elektroniki ma to ogromne znaczenie. Dzięki zaletom materiału możliwe jest jego bezproblemowe zgrzewanie laserowe, które jest za razem szybsze i pozwala na zniwelowanie ilości wad materiałowych.

(rr)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
industrial-lasers
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :